Vet varken ut eller in?!

Det ar sa svart at forklara hur det ar har nar man inte har eller ar i samma situation. Jag kan iallafall saga att den har dagen har varit den basta dagen hittills om man sager genom hur trevliga dom har varit. Men sa har jag sjalvklart inte matt bra, tror jag borjar bli sjuk! ALLTID ska det vara nagot, det har ar helt otroligt alltsa, har aldrig haft sa mycket otur som under dom har tva veckorna. Men nu iallafall sa ska jag byta familj, om jag far nan annan vill saga inom loppet av tva veckor annars sa maste jag aka hem! Inte sa rolig regel men sa ar det visst. Vet inte vad jag ska saga om det forutom att jag vill ju vara har i minst tre manader sa man har verkligen forsokt liksom! Men vem vet, med min otur sa ar jag val hemma om tva veckor igen! Det skulle verkligen kannas pinsamt och sa kanns det som om ingen vill ha mig hem :(
Helgen som har varit da (Nu ska ni fa hora pa annu mer otur)
Fredag- Hangde med granntjejen till NY for party pa nan klubb som jag ej minns namnet pa nu. Det var jag och tre tjejer som borja med ol hemma hos granntjejen da sen akte vi buss in till NY och dar traffa vi Jennifer (svensk tjej som jag traffa pa skolan), vi gar in dansar och dricker och jag kande typ ingenting (Jag blev inget full alltsa). Sen gar vi ut och roker (min forsta cigg pa over en vecka) och nar vi val ska ga in igen sa far inte jag komma in for att en brud i garderoben satt mig dricka ol! Javla f**** sager jag bara, som om jag var den enda som hon sett dricka utan att va 21 ar da. Jag fick inte ens ga in och hamta min jacka utan jag fick sta ute i regnet i linne i 1,5 timme, fatta att jag fros och var hysterisk och ledsen. Jennifer gick iallafall direkt till garderoben for att hamta ut min jacka men det var ko och folk trangde sig hela tiden sa det var darfor det tog san tid. Nar hon kommer ut sa forsoker vi fa tag pa dom andra eftersom vi skulle hanga med dom, men da sager dom att dom inte har nagot stalle att sova pa sa vi far klara oss sjalva! Det ar ju javligt bra, forsta gangen helt sjalv i NY, det ar natt och  kan vi inte ta oss hem. HEJA! Vi aker iallafall taxi och tar in pa ett hotell som kostar 140 dollar per natt, men det ar ju bara betala och se glad ut liksom. Sa rok 70 dollar at helvete plus allt annat som kostade innan pa denna misslyckade kvall.
Lordag- Jag och Jennifer knallar runt NY lite och sen aker vi tag hem till henne dar vi duschar och bara tar det lugnt. Vi kande att gora det basta av situationen sa vi aker pa bio, Narnia blev det. Den var mycket bra :) Sen ett skamt som bara jag och Jennifer fattar- Jag ar en fattig bondrang, haha, det var lange sen jag skratta sa mycket. Mitt upp i allt ocksa ;) Det var ju inte lika roligt att aka hem da, javligt morkt och laskigt. Bara tankte att nan acklig gubbe skulle sta mitt i vagen med motorsag eller nat! Haha ;) Vi kom helskinnade hem iallafall och lever gor jag sa det ar ju bra!
Sondag- Vi tankte forsta aka och kolla pa bio igen, vi har massor med filmer som vi maste se! Men sen sa strunta vi i det och gick och kolla pa skor och klader ist. Sen aker vi hem till Jennifer igen och ater och efter det tar vi taget till NY. Dar vi gar in pa tatueringsmassan som har hallt pa hela helgen och vi gar sjalvklart in nar det ar en timme kvar! Ratt coolt var det. Jennifer ska eller har gjort en tatuering nu, en ganska stor och en ganska liten ros. Jag tror det var efter det som vi sag tva kandisar :) Conan O'Brien och sen en till kille som ar med i Weeds (tv-serie) Och det roligaste var ju att Conan O'Brien halsar pa oss, kollade pa oss och sen Hello, haha :) Det kan ju ha varit for att vi blev helt stumma och bara stirrade pa dom. Jag som hade min kamera uppe da samtidigt tror ni jag tog ett kort eller? Nej, sjalvklart inte! Vi vandrar runt NY ett tag iallafall och vid nio kanner jag att jag verkligen maste kolla upp ett tag och sjalvklart sa gar det inga tag hem till mig. Fatta att jag fick panik! Ringer hem till familjen och fragar vad jag ska gora och da sager dom at mig att ta ett visst tag och ga av dar och sen ta taxi resten av biten. Jag litar ju pa dom och gar av dar, klockan var 22.45 nar jag kom till vad nu staden hette och tror ni att det gar taxibilar i en liten fororts stad sa sent pa en sondagskvall?! Ne just det. Men jag vandrar iallafall runt i en timme i morkret helt sjalv i USA! Smart Mikaela Johansson. Sen borjar jag fa ont i fotterna och borjar aven bli valdig trott sa jag gar inte pa en resturang och dom hjalper mig ringa taxi men ingen absolut ingen utav 15 bolag har korning runt det omradet! Sen erbjuder sig en tjej som jobba dar skjutsa hem mig, snallt :) Jag kom hem klockan 00.30! Jag kan ju saga tur i oturen da. Det var min helg det, tur att jag har traffat Jennifer iallafall :) She made my days! Tack for allt gumman.
Sen maste jag ju bara saga, min fot har inte blivit bra an och ni kan ju tanka er hur stor den var nar jag kom hem i lordags, varsta jag sett! Stor som en fotboll, haha ;)
Nu vet ni vad som har hant mig under helgen, ingen kan ju komma och saga att jag har nagon tur iallafall. Men lite roligt har det varit iallafall!

Ni ska bara veta hur mycket jag saknar er dar hemma, allihopa! Sorry att jag inte skriver har sa ofta eller pa mailen men for det forsta sa ar det har forsta gangen sen i fredags jag sitter vid datorn och sen sa kanner jag mig inte som mitt normala jag, inte sa roligt att hora mig klaga hela tiden. Bara mamma och alsk som far sta ut med det, hihi :)
Nar jag var pa kluben i fredags sa spelades det nan lat som jag sjalvklart inte kommer pa nu vad den heter och da bara FRIDA! Forsta jag tankte pa :) Oh ville bara att du skulle va dar da och dansa arslet av dig med mig. Och Jenny nar jag satt pa taget hem fran NY i sondags sa lyssnade jag pa Umbrella, varan lat forra sommaren ju!
Och idag kom laten collide pa radion och da kom det massor med kanslor och massor med minnen upp! Ocksa idag sa spelade och sjong Steven Let it be, det ar ratt jobbigt att lyssna pa musik har ;) Latar man kanner igen har alltid med sig massor med minnen ocksa. Jag ar valdigt kanslig just nu, som ni kanske marker, haha!
Men som sagt nu vet ni hur det ligger till och hur mycket jag saknar er dar hemma!
Alskar dig Stefan! Och jag alskar aven dig mamma, pappa, Sandra, Frida, Jenny och Martina :)
Skulle kunna fortsatta att skriva och skriva om allt som hander och hur det ar sa men ingen orkar val knappt lasa detta sa det ar lika bra att sluta nu.

Love Mikaela,

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej sotnos! Skont att hora att du kom valbehllen hem iaf. Har tankt pa dig hur mycket som helst och jag kan ju inte ringa dig, sa nu far du allt ta fingrarna ur arslet o ringa mig!! =DD maste ju planera helgen o nar du ska komma hit!

2008-05-21 @ 19:21:44
URL: http://jiennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0