USA :)

Forlat att jag inte har skrivit pa ett par dagar och inte ringt eller skrivit till alla, men bara sa ni vet sa tanker jag pa er hela tiden! Okej om det ar det ar nagon som ar intresserad sa kan jag beratta om vad jag har varit med om dom senaste dagarna ;) Borjar fran borjan,
Mandag- Blev skjusad till arlanda av alsk, mamma och syrran :) Det var lite jobbigt att saga hej da och jag satt och grat i flygplanet kan jag lova ;) Nar jag mellanlanda i tyskland traffa jag Naphie och hon fixade sa vi satt brevid varandra pa planet sa det var trevligt. Hon ar sa go ;) Synd att hon akte till Las Vegas idag, hon kunde ju ha bott nara har men Malin, Malin och Jennifer bor nara mig sa dett ar gott :) Nar vi landa i NY sa tog det en liten sund att komma genom tullen och nar vi gick fram till varan chauffor sa fatta han inte att det var vi sa vi stod och vanta och vanta till Naphie gick fram och fraga ifall han kunde ringa varan skola och da sa han ; Men det ar ju ni som jag ska skjutsa, jag har vantat pa er i tva timmar nu. Man bara halla, bra att du hanger med gubbe! Men vi fick skjuts i en limo liknande bil och vi akte genom manhattan sa det var cool, men han korde ju som en dare och jag var sa javla radd! Usch. Men vi kom fram helskinnade ;) Vi blev varmt valkommnade till skolan och jag fick dela rum med en tjej fran Brasilien, hur trevlig som helst! Daligt sov jag den natten och jag var lite ledsen pa tisdagsmorgonen.
Tisdag- Vi borja 8.15 med klasserna och det var ju inga problem eftersom de kandes ju som om klockan var tva pa dagen. Vi ligger sex timmar bak an vad ni gor dar hemma! (Om ingen visste det) Nar klassen har rast sa ska jag ga och ringa familjen och hem tankte jag men da hander det som inte far handa egentligen! Jag ser inte ett trappsteg och ramlar och det knacker till i hela javla foten, jag kunde varken sta eller ga sa jag fick hjalp till "larar" rummet och dar far jag sitta med is runt hela foten och ha forbannat ont! Kunde inte ga tillbaka till klassen pa hela dagen sa jag fick aka tillbaka till vara sovrum och dar fick jag ligga hela kvallen, inte sa roligt men jag hade ju inget val iallafall sa. Och hoppa pa ett ben har jag gjort sedan dess sa jag har sadan traningsvark sa det finns inte.
Onsdag- Jag far skjuts till skolan (for det var anda en bit att ga och jag hoppa pa ett ben sa det gick ju inte annars) och dar far jag enda fran en borjan sitta i larar rummet och bara glo sa jag tyckte att det var sa onodigt att hoppa i trappor och langa korridorer, jag var sa trott och forbannad. Pa kvallen bestammer vi oss iallafall for att aka till akuten och se om dom kan gora nagot. Vi kommer dit vid halv atta och allt gar sa javla fort att hon som skjutsade mig var sa forvanad och sa att det har gar sa fort bara for att du ar blond ;) Haha! San tur var sa lakaren att allt var bara fin fint och jag hade stuckat foten rejalt sa jag fick "stod" gips och kryckor, som jag trodde skulle bli sa bra! Och jag far inte betala en krona som man brukar gora forst (men inte jag) och sen fa tillbaka dom. Efter det aker vi hem till Campus och jag var sa trott att jag gick och la mig.
Torsdag- Forst och framst tankte jag inte hanga med till NY eftersom det skulle bli saa jobbigt men sen tankte jag att det skulle ju vara himla trakigt att sitta dar helt sjalv hela dagen sa jag hangde med och det var som ett tranings pass som jag aldrig varit med om, hur JOBBIGT som helst! Men fy fan vilken cool stad :) Var nastan overkligt, kandes anda som om man sag pa foton ;) De enda affarerna som jag var inne i var tva st NY souvenir affarer. Orka inte ga langre, eller hoppa langre! Fatta att mitt ben ar trott nu! Jag kopte tre t-shirtar, tva kepor ett par strumpor och solglasogon :) Sen gick vi och satte oss pa Wendys och kaka lite. Jag tog en kyckling-ceasar sallad, mycket gott var det :) Sen aker vi hem och packar vaskorna eftersom dagen efter ska vi hem till familjen, och packa vaskorna var icke det roligaste eller det lattaste!
Idag- Vi akte fran skolan klockan halv tio och vid tolv vart jag hamtad fran motesplatsen av familjen Becker :) Dom ar sa trevliga! Och just nu trivs jag bra ;) Vi har pratat en hel del, jag har packat upp i mitt rum, kakat pizza och sen lekt med Aaron och Zac. Sa gulliga sa, och dom ar inte ett dugg lika varandra sa det ar skont! Ja just det, jag har struntat i kryckor och stodet idag och det har faktiskt gatt bra, jag haltar lite men jag orkar inte hoppa omkring langre ;)
Och sen det jag sag i torsdags var: Manhattan, Frihetsgudinnan, Empire state building, Time Square och Ground Zero. Sakert manga fler kanda stallen men dom jag kommer ihag nu iallafall.
Imorgon ska vi ga genom mitt schema och sakerhet och andra saker men just nu ar jag saa trott att jag maste bara sova! Klockan ar ju tio har men hemma sa ar hon ju fyra pa morgonen (har inte vant mig an) och det ar ine undra pa att jag ar trott! Sorry att jag skrev sa langt men detta var inte allt, jag lovar och skulle jag skriva allt sa skulle det vara dubbelt sa mycket. Men allt ar bra och alla ar hur trevliga som helst :)
Maste sova innan jag somnar over datorn! Hoppas alla har det bra hemma, saknar er alla ska ni veta! Allt skulle vara sa mycket roligare om ni var med ;)
Skriver sakert imorgon igen,

Love Mikaela,


Kommentarer
Postat av: Frida

Hallå!

Gud vilken osis att du stukade foten, stackare!

Men det känns ju skönt att du har det bra annars! Jag har gått och väntat på att du skulle skriva =)

Här hemma är allt som vanligt, jobbar o sliter :P

Pussar o kramar

2008-05-10 @ 13:36:44
Postat av: Malin

Hej! Laste att du varkar ha en bra familj! jag har det bra har med, det enda som jag inte vant mig vid an ar maten, vekrligen USAmat! men men. Kan inte ga in pa msn dock sa jag skriver har. Var exakt bor du? ? Malin

2008-05-12 @ 22:28:56
URL: http://malinforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0