Hello everybody!

Ni far ursakta att jag inte skriver sa ofta just nu, men jag lovar att det kommer bli battre sen och bilder kommer det att komma ocksa :) Har mycket att gora och mycket att lara!
Jag borjar 9.30 pa mornarna och slutar 7.30 pa kvallarna, mandag till torsdag. Ibland kommer jag att fa jobba antingen fredag eller lordag ett par timmar. Under dagarna sa leker jag med barnen, ger dom mat, sen sover dom ca tva timmar under dagen da ska jag plocka undan disk, plocka undan leksaker och dammsuga varannan dag. Ar det nagon som kan saga ifall jag ska skota om vuxnas saker som tex disk och papper och sen dammsuga? Det kanns som om dom utnyttjar mig eller bara att dom inte vet eftersom dom har haft en nanny forut och inte en au pair. Jag fragar har forst sen ska jag prata med min LCC ocksa. Annars ar dom snalla och sa men mamman ar lite tjurig och bestammd och hon daltar ratt mycket med barnen sa det ar inte sa latt for mig att ta hand om dom nar hon gar till ett annat rum for dom borjar grata och skrika direkt! Vet ej vad jag ska gora da?! Och forestan sa kanner jag mig ratt mycket ivagen ocksa eftersom mamman och pappan ar hemma for det mesta, eh vad ska jag gora da liksom?! Kanns sa fel att saga typ nej och sa till barnen da. Det ar svart det har! Sen har jag inget eget rum heller, for i samma rum har barnen sitt sorsta lekrum och nar dom ar dar haller dom pa att pillar pa mina saker, som bland annat mina kort som jag har satt upp pa vagen, det jag fick hora da var att jag skulle satta upp dom hogre inte att dom sa till barnen att sluta pilla pa det! Hm, vet inte riktigt med detta alltsa. Kanns som om jag vill ha mitt eget rum och inte behova stada upp for alla i hela familjen! Sen har dom ocksa lovat en mobil och kanske en egen dator, men det verkar ga valdigt langsamt i den processen. Ah vad jag klagar ;) Men jag har ratt trakigt just nu och kanner mig lite ensam och utnyttjad sa. Har fortfarande ont i foten sa om jag gar en langre stund sa far jag ont i den. Inte sa roligt eftersom da kanner jag att jag nastan maste sitta har hemma nar jag ar ledig for att jag vill att det ska bli battre! Jag vill ju ha en mobil sa fort som mojligt for jag vill ju kunna hora av mig till tjejerna som jag traffa pa skolan, det skulle vara roligt att bestamma nagot med dom nagon helg :) sa man kanner att man kan ha nagot att se fram emot!
Har iallafall traffat Katrin rakt over gatan, hon verkar snall och sa, har inte pratat sa mycket med henne an. Men ska kanske hanga med henne och den andra au pairen (som bor hos dom nu innan hennes ar ar slut) ut pa fredag i NY, det kanns skont att ha nagot planerat nu iallafall :) Idag har jag lust att ga en lang promenad efter jobbet, men far se hur det gar pga foten da. Det ar sa fint vader sa det skulle vara skont, och det skulle behovas ocksa!
Nu blir det sahar mycket igen for att jag inte uppdaterar varje dag, men ni far sta ut ett par veckor till ;)
Och en sak till, jag ar sa javla shopping sugen, haha! Maste aka och shoppa nagon dag framover. Ny kjol och nagon snygg topp till, det behover jag! Sen far jag inte glomma skor heller :)
Nu tog det stopp kommer inte pa nagot mer ;) Sa jag skriver sa fort jag har tid igen, men nu vet ni pa ett ungefar hur det ligger till.
Saknar alla dar hemma, det ar lite trakigt utan er!
Alskar dig Stefan! Puss pa dig.

Love Mikaela,

(orkar ej gora kursiv stil och sen lovar jag att lagga ut bilder snart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0