Dag 30,

Utav 365, haha! Jag far inte tanka sa ;)
Det som hander nu ar att jag ska STANNA! Ja herregud, sager detsamma. Denna familj alltsa, haha. Dom kan inte bestamma sig kan jag lova. Men detta ar sista chansen dom far nu, andrar dom sig igen sa tanker jag aka hem alltsa! Jag har haft javligt tufft sen jag kom hit, allt med foten, hemlagntan, tagit emot massor med skit fran Tara, gjort saker som jag egentligen inte skulle ha gjort, inte haft ett privat rum, varit sjuk, byta familj/inte byta familj, NY forsta gangen sjalv gick ju inte heller sa bra. Ja som ni ser, listan ar lang, haha! Men som sagt det som inte dodar mig kan bara gora mig starkare. Sa ar det!
Idag pa eftermiddagen har barnen varit som anglar emot mig, helt underbart! Tara och Steven har varit ivag och jag har spenderat drygt 3 timmar helt sjalv med dom och det ar sa javla mycket battre :) Vi har atit, tranat pa olika saker som ord, farger, djur och ata med sked. Sen har jag ocksa last for dom och kollat pa bilder. Zach kom och gav mig varsta kramen forut och satte sig i mitt kna, ahh :) Varfor kan han inte alltid vara sa for? Han ar den jobbigaste utav dom tva, vill inte gora nanting som jag vill! Bara stretar emot hela tiden och skriker och tjuter, usch ;)  Aaron ar jobbig ibland men mest gullig, haha :) Favorit! Jag vet att man inte ska favorisera men han ar inte lika jobbig som Zach ar, sa ar det!
Sa min dag har varit helt okej fakiskt, hur har eran varit?
Tankte att jag nan dag ska skriva ungefar hur mitt schema ar sa ni vet, eller ingen kanske bryr sig, haha :)

Ja just det, nagot som har forgyllt min dag ar att jag har fatt tillbaka mina skattepengar! Gott ar det! Men jag har ju ringt en hel del pa mobilen sa en hel del av pengarna forsvann direkt, sa ar det nar man vill prata med sin alskling som aldrig kan vara hemma ;) Men jag tankte iallafall spara lite , troligtvis skaffa mig ett gymkort och sen sa ska jag kopa mig lite klader, smink och en parfym! Tycker att jag ar vard det ;) Vill ju gora det idag men tror det ar for sent nu?! Ska prata med Katrin och se vad hon sager.
Pa fredag ska jag troligtvis traffa nagra svenskar for det ar Sveriges nationaldag, vet inte vad vi ska gora men nat hittar vi val pa?! Hoppas det blir roligt :) Pa lordag ska jag och Katrin in till NY och vi hoppas pa att det ar fint vader for vi vill gotta oss i central park och shoppa, haha! Lagntar :) Sondag vet jag inte an?

Det kanns som om jag glommer halften av allt jag vill saga men pa nagot satt far ni val reda pa det ;)
SAKNAR ALLA HELA TIDEN, tanker pa er jamt! Skriv mer till mig, alskar kommentarer och mail :)
Alskar dig Stefan.

Love Mikaela,

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej syrran :) Vad jobbigt när din familj velar fram och tillbaka hela tiden, men det är ju ändå tur att du fick stanna kvar, för det kanske skulle ha blivit ännu värre att byta till en helt ny familj och komma in i deras vanor!



Din helg verkar som om den ska bli rolig :) Tänker på dig här hemma, men tycker du ska försöka stanna så länge som möjligt för du kommer växa utav det här, och så som du sa "that dont´t kill me, can only makes me stronger" :) Så sant så, så håll ut nu syrran! Din hemlängtan kommer alltid gå upp och ner under hela året, men bara du tar dig igenom den här första tiden så kommer allt lösa sig! Älskar dig massor, du är den bästa syrran som finns <3



//Your sis,

2008-06-05 @ 08:36:44
Postat av: Malin

Hej Mikaela!

Anledningen till att jag läser din blog var för att en vän till mig behövde hälp att förstå några rader.

Han hade nämligen antagit sig att översätta en blog från svenska till engelska.



Jag tyckte texten såg väldigt personlig ut, nästan som ett brev och sökte upp den på nätet, och det var alltså din blog.

Jag vill inte nämna några namn här, men efter att ha läst vidare i din blog verkar det vara gubben du bor hos som vill ha bloggen översatt.



Jag vill mest kolla med dig först, man vet ju inte ifall du är med på det, men jag tyckte det verkade lite konstigt, han kan ju bara fråga dig vad det står, eller?



Vill inte göra dig upprörd, men tänkte att du hade rätt att veta.



Du kan maila mig om du vill veta mer, eller om du kan bekräfta att du vill ha sidan översatt så jag kan säga åt min kompis att det är okej.



/Malin

2008-06-06 @ 01:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0