USA!

Då var det äntligen klart :) Jag ska åka som au pair till USA i ett år! Det känns inte riktigt verkligt än om jag säger så, tänk er lilla mig ute i den stora världen helt själv! Lite läskig känsla alltså. Jag är bokad för avresa den 12 Maj 2008 :) Om ni vill se någon som kommer vara nervös en vecka innan så kom och hälsa på mig, haha :) Det är bara fem veckor kvar idag, oj oj! Mycket som ska hinnas med också, det är ju inte bara packa väskan och åka direkt utan jag ska ju åka till Stockholm nu inom en snar framtid och fixa med visumet, packa allt och lite till, träffa allt och alla, ha avskedsfest, köpa det som behövs, och nu kommer jag inte på något mer ;) Men mycket är det!
Jag ska alltså åka till ett ställe som heter Livingston och det ligger 40 min från New York, jag ska bo och jobba hos familjen Becker och deras två (snart tre) barn, innan jag kommer till familjen ska jag gå på Cultural Cares skola St. John's University som ligger på Long Island i New York, där jag kommer "studera" barns utveckling, säkerhet och hälsa. Jag kommer även lära mig lite om den Amerikanska kulturen och om personlig säkerhet. Man får också en heldag i New York (till rimligt pris) den tredje eller fjärde dagen om man vill, och det vill ju jag självklart :) Sen på den femte dagen så åker man till familjen och det kommer ju inte bli annat än nervöst kan jag lova! Men ändå så roligt :) Första mötet, första intrycket! Har inte så mycket mer att säga just nu, har pratat med alla nu i flera timmar så jag känner mig helt tom i skallen, haha ;)
Nu ska jag spela röj med min älsk :)

Love Mikaela,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0